niedziela, 4 kwietnia 2010

Odżywianie na wiosnę

Wiosna to czas przemiany i szybkiego wzrostu. Jak mówią klasycy medycyny naturalnej, jest to dobry czas na wejrzenie w swoją prawdziwa naturę i podjęcie działań naprawczych.

Aby wspomóc organizm na wiosnę pożywienie powinno być lekkostrawne. Kontynuacja ciężkiej zimowej diety bogatej w tłuszcze, białka oraz pokarmów wysoko przetworzonych, które dzięki konserwantom zdolne są przetrwać niejedną zimę, może być jedną z przyczyn dolegliwości nazywanych przesileniem wiosennym.

Dobrze jest aby pożywienie miało charakter sezonowy czyli zawierało świeżą zieleninę, wiosenne warzywa czy kiełki. Wymienione pokarmy doskonale współgrają z charakterem wiosny, mają działanie detoksykujące i wspomagające oczyszczanie organizmu.

I wreszcie, podobnie jak natura budzi się do życia i wychodzi do słońca, wyjdźmy i my. Nie ma nic lepszego na wyrwanie się z zimowej stagnacji niż ruch fizyczny, szczególnie na świeżym powietrzu.

Wiosenne herbatki:
  • z hibiskusa, rumianku, owocu róży czy lukrecji pomogą wyrwać się z zimowej stagnacji i wspomogą organizm w wiosennej odnowie
  • z pokrzywy, szałwii, mniszka wspomogą oczyszczanie wątroby i krwi
  • zielona herbata wspomoże spalanie tłuszczu wzmacniając rezultat wiosennych ćwiczeń fizycznych!

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza