sobota, 9 stycznia 2016

Czipsy z jarmużu

Zima to sezon na jarmuż! Jak wiecie, trudno o zdrowsze warzywo - wiecej o tym tu. Jarmuż można udusić, smakuje wtedy podobnie do kapusty ale jego liście są nieco twardsze. Tak przygotowany jarmuż zwykle smakuje warzywnym miłośnikom, warzywnym niejadkom - niekoniecznie.

sobota, 24 października 2015

Razowe ciasto drożdżowe ze śliwkami i kruszonką

Dziś klasyka sezonu w wersji dietetycznej - ciasto drożdżowe ze śliwkami, na bazie mąki razowej i miodu, z kruszonką. Niczym nie ustępuje tradycyjnej wersji na białej mące. Różnica w smaku jest subtelna i na korzyść razowego ciasta, smak jest bardziej bogaty.

piątek, 31 lipca 2015

Jakie owoce można jeść na diecie?

Często o to pytacie. Można jeść wszystkie, byle nie za dużo. Być może spotkaliście się z krótkimi listami rodzajów owoców "dozwolonych" w diecie, które wybrano ze względu na niską zawartość cukru. Jak przeczytacie poniżej, jeżeli chcemy zadbać o niską zawartość cukru nie tyle chodzi o rodzaj owocu ale raczej o wielkość porcji! W planowaniu diety proponujemy żebyście wzięli pod uwagę poniższe 3 punkty:

sobota, 13 czerwca 2015

Napar ze świeżej pokrzywy, szałwii i innych ziół

Świeże zioła można zaparzać bezpośrednio w szklance (patrz tu), ale można też przygotować bardziej esencjonalny napar, na przykład tak: cały czajnik wypełniamy sporą ilością ziółek, zalewamy wodą, zagotowujemy i pozostawiamy jeszcze na kilkanaście minut. Napar można wypić na ciepło, można też rozcieńczyć zimną wodą jako składnik ziołowej lemoniady.

piątek, 5 czerwca 2015

Warzywa w cieście z ciecierzycy [bezglutenowe]

Znacie mąkę z ciecierzycy (cieciorki)? W odróżnieniu od innych mąk, mąka z ciecierzycy ma unikalną właściwość - zrobiona z niej panierka nie przepuszcza tłuszczu. Warzywa w cieście z ciecierzycy, są "uparowane" w środku i nieprzesiąknięte wewnątrz tłuszczem. Spróbujcie na przykład z bakłażanem, to naprawdę działa!

niedziela, 14 września 2014

Bezglutenowy chleb na zakwasie


W poprzednim przepisie na szybki bezglutenowy chleb kukurydziany wyrośnięcie ciasta chlebowego było wspomagane przez dodatek niewielkiej ilości bezglutenowego proszku do pieczenia. Proszek (czy soda) jako zapewniacz wzrostu nie jest rozwiązaniem idealnym (pod względem zdrowotnym) za to najczęściej spotykanym - i to w dużych ilościach - w gotowych mieszankach do wypieku chleba bezglutenowego. Upieczenie chleba bez proszku, na naturalnym zakwasie, wymaga więcej zachodu: trzeba obserwować jak pracuje zakwas i odpowiednio reagować. Ale za to zapanowanie nad zakwasowymi bakteriami daje bezcenną satysfakcję!

czwartek, 21 sierpnia 2014

wtorek, 19 sierpnia 2014

Pasta z białej fasoli na słodko [bez dodatku cukru]

Strączkowych nigdy za wiele. Nie w sensie ilości, ale regularności - żeby korzystać z ich unikalnych właściwości zdrowotnych najlepiej je jeść w niewielkich ilościach, ale REGULARNIE. Dziś przepis wyjątkowy bo na słodko! Połączenie podpatrzone w bistro serwującym marokańską kuchnię: biała fasola, wiórka kokosowe i rodzynki. Pasta z tych składników smakuje baardzo dobrze, najlepiej na zimno jako deser i baza do innych dodatków. REWELACYJNIE komponuje się z borówkami i musem malinowym. Pewnie równie dobrze z innymi owocami, orzechami, czy bakaliami. Sama pasta jest delikatnie słodka, dominuje smak kokosu i nikt z próbujących nie zgadnie, że głównym składnikiem jest fasola.